Friday 6 January 2012

wEdding OF thE yEar

pada tanggal 30.12.2011, ak balik rumah sebab ade hal kuarga ktenye.. dr jauh kelihatan rumahku diserikan ngn paduan warna ungu yg menyilaukan..

oh .. hehehe.. ade majlis perkahwinan makcik aku la.. hahaha
akhirnye makcik ak ni kawin jgak... hari jumaat tu ade lah hari pernikahan beliau dgn bakal suami.. pas solat jumaat katenye.. jadinye pepagi tu da sebokla makcik2 aku yg lain, sepupu sepapat ak yg lain berkumpul kt umah ak tu..(umah ak jadi tuan rumah..).. mcm2 bnde ade..mcm2 bnde nk kne buat..

makcik2 sdg membuat n membungkus lemper

ini la lemper tu, (xtahu name melayunyer..)

pagi2 sinoman(kenduri kawin paggil sinoman) hari 1st ni biasenye tentatifnye akan masak lemper, kuih kuaci koci, masak tuk mkn tengah hari n potong2 ape yg patot untuk dimasak mlm hari or utk esok...

inilah kuih koci itu bg yg xtahu..hehehe.. ini sebelum dibungkus..

selepas solat jumaat, acara yg ditunggu2 pon tiba.. majlis pernikahan makcik aku itu...abah aku akan menikahkan makcik aku itu yakni adeknye sendiri.. berdebar2 je ak tengok abah aku itu.. hahaha...
dan alhamdulillah.. dgn sekali lafaz , makcik aku tlh sah bergelar isteri kpd suaminye..(yakni paman ak la kan.)

bunga telur??

suami makcik aku..

tgh prektis katenye.. hehe..nebes la tu..

sarung cincin..



aku n sepupu serta anak sedara aku bergambar dengan pengantin..(makcik aku!)


itulah serba sedikit gambaran mase majlis pernikahan makcik aku itu.. hahaha.. rase sebak plak.. yela.. makcik aku tu da duduk dgn kiteorg spnjg 20 tahun ak hidup ni.. tettibe nnty ak balik umah dier xde mcm pelik plak kan.... hahaha
okeyla.. sbb rase mcm da pnjg sgt.. ak akn wt entry lain plak pasal mase majlis resepsi makcik aku ni.. hehe..
tunggu ye..  
wEdding OF thE yEar part II akan menyusul... 
hahaaha..

selesai....

2 comments: